8/19/2020 02:00:00 PM

Chorwacja z Polą w 11 krokach

 
Już się nie mogłam doczekać, żeby napisać ten post! Dzisiaj chciałabym Was oprowadzić po Chorwacji, a dokładniej po Istrii (półwysep w południowej części Europy). Trafiłam tam do miasteczka Prementura, gdzie zakochałam się w plażach:




Ogólnie tam gdzie mieszkaliśmy, były przynajmniej 4 plaże (niestety nie udało mi się odwiedzić wszystkich).

Obejrzałam na nich również obowiązkowo zachody słońca:


Zrobiliśmy sobie wycieczkę do oddalonego o 12 km miasta Pula (dawniej Pola haha), w którym się zakochałam.


Jest to rzymskie miasteczko, więc do zobaczenia było tam bardzo dużo rzymskich obiektów. Niestety 
nie udało nam się zobaczyć wszystkich, ale przynajmniej udało mi się uwiecznić kilka z nich.

Amfiteatr:


Był on areną walk gladiatorów, potem organizowano tam targi oraz turnieje rycerskie. Obecnie odbywają się tam koncerty.







Na końcu amfiteatru można wejść również do muzeum:


Podwójna brama (Double/Twin Gates):


To trzecia z bram prowadzących niegdyś do starego miasta, obecnie nic za nią nie ma.

Łuk Sergiusza (Złota Brama):


Został wzniesiony by upamiętnić zmarłych członków rodziny z rodu Sergiusza. Był on połączony z bramą, po której obecnie nie ma śladu.

W Puli wykupiliśmy sobie również rejs:


Niestety do wyboru były tylko i wyłącznie dwa rejsy. Jeden po to, aby zobaczyć delfiny o zachodzie słońca (pani przyznała się, że niestety nie widać ani nie słychać żadnych delfinów, stąd się na to nie zdecydowaliśmy) i drugi - płyniemy na wyspę Fažana



Po drodze mijaliśmy takie wyspy jak Safari, z możliwością teoretycznego zobaczenia delfinów itd., z angielsko - chorwacko - niemieckim przewodnikiem, z rybą lub mięsem na obiad (do wyboru). Wreszcie mieliśmy dotrzeć na wyżej wspomnianą wyspę, mieć tam dwie godziny na zwiedzanie czy ewentualne plażowanie (leżaki miały być 'w cenie', co okazało się nieprawdą). Rejs okazał się bardzo mało interesujący. Przewodnik prawie nic nie opowiadał, nic nie było wartego uwagi na wodzie. Z wyspy Safari można było zauważyć tylko i wyłącznie jeżdżące po niej Meleksy. Na Fažanie plaża była mało atrakcyjna, jak to bywa z plażami w mieście, a jedyne, co mi się tam podobało to kolorowe, klimatyczne kamieniczki.

Jednak nie ma co płakać. Mieszkaliśmy tylko jakiś kilometr od Parku Krajobrazowego - Kamenjaka:


Plaż tam było od groma, a piękne widoki zapierały dech w piersiach. Niestety - zdjęcia kompletnie tego nie odzwierciedlają, tym bardziej, że nie chciałam zbytnio uchwycać na nich ludzi, a to graniczyło z cudem. Co powiem z cennych rad? Warto tam jechać rowerem czy nawet samochodem, ponieważ ten park jest naprawdę rozległy i jeden dzień to za mało, żeby go zwiedzić.













No i to by było na tyle z mojej podróży. Potem zostało tylko wrócić przez Węgry, Czechy i Słowację, nic nie zwiedzając po drodze, ponieważ podróż była planowana na ostatnią chwilę, więc tak naprawdę wyszło bardzo spontanicznie, ale niczego nie żałuję, a widoki zostaną ze mną do końca ;)

Na moim >Instagramie< na stories, w dzień publikacji postów (środa, sobota) zaczęły od jakiegoś czasu pojawiać się streszczenia postów  bloga, więc jeśli nie macie czasu przeczytać posta, a jesteście ciekawi, co zawiera, zapraszam na szybki przegląd ;) Oczywiście stories zostają potem przypięte na profil.

Zobacz także:

>Chorwacja z lockdownie<

>Kazimierz Dolny z Polą w 11 krokach<

>Władysławowo z Polą w 15 krokach<

//Pola

59 komentarzy:

  1. Czyli wycieczka się udała. Zdjęcia piękne, chciałoby się zobaczyć te wszystkie miejsca. Nigdy nie byłam w Chorwacji, a chciałabym kiedyś tam pojechać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne 🙂 a zawsze omijałem Chorwacje :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia, w Chorwacji jest co zwiedzać :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne zdjęcia, cudowne widoki. Chorwacja mi się marzy i na pewno jeśli nie za rok to za dwa tam zawitam :) Amfiteatr robi wrażenie, zresztą wszystko co zwiedziłaś i pokazałaś na zdjęciach jest piękne :) Uwielbiam podróżować, dlatego super było zobaczyć te zakątki na twoim blogu. Pozdrawiam i zostanę na dłużej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie ciesze się bardzo i również pozdrawiam ;)

      Usuń
  5. W Chorwacji jeszcze nigdy nie byłam ale kiedyś z pewnością tam polecę. Przepiękne fotki i cudowne widoki. Ta woda ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie tam są piękne widoki. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia, najbardziej mi się te podobają te śliczne plaże 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ widoki. Piękne miejsca zwiedziliście :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ach, marzą mi się odwiedziny na Chorwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie dziwię się wcale że tak ekscytowalas sie opublikowaniem tego posta. Kurcze ja bym pewnie po nocach nie spała. Słodki Jezu co to za widoki!


    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia! Ciekawy kraj!
    W Chorwacji jeszcze nie byłam, ale w planach już mam od jakiegoś czasu. Może za rok... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jeny uwielbiam te zdjęcia! I Chorwację, mimo że byłam tak tlyko raz, ale w zupełnie innym miejscu niż Ty ;) a Twoje miejsca wydają się genialne! mega chętnie tam pojadę i pozwiedzam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chorwacja właśnie ma to do siebie, że gdzie nie pojedziesz tam jest inaczej niż w poprzednim miejscu i to jest super!

      Usuń
  13. Ooo jak pięęęknieee. Ostatnio z kolegą sobie gadaliśmy, że za rok jedziemy do Chorwacji i teraz mam jeszcze większą ochotę na to <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Amfiteatr urzekający. Można by tam zrobić ekstra sesję fotograficzną. ;)
    Lubię kamieniste plaże, te wysokie skały zanurzone w krystalicznej wodzie, to sś widoki nie do opisania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne widoki :) Nie byłam jeszcze w Chorwacji, ale mam nadzieję, że niebawem się to uda.

    OdpowiedzUsuń
  16. Od jakiegoś czasu marzę o Chorwacji, jeszcze nie miałam okazji się tam wybrać i strasznie zazdroszczę takiego wyjazdu! Zdjęcia są cudowne, pięknie tam jest :)

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam te morza. Cudowne są!

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie spontaniczne wypady są super i bardzo mi się podoba Chorwacja :) Może nie jest to punkt numer 1, ale jednak ma swoje uroki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepiękne zdjęcia i jaka czysta woda :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Miałam w tym roku wyjechać do Chorwacji na wakacje, jednakże koronawirus zepsuł mi plany. Ostatecznie na szczęście udało nam się pojechać do Grecji. :)

    Piękne zdjęcia *.*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie super, Chorwacja może poczekać 😃

      Usuń
  21. Nigdy nie byłam w Chorwacji ☺
    Juz same zdjęcia ,zrobiły na mnie ogromne wrażenie 😍
    Tym bardziej rozumiem dlaczego nie mogłaś się doczekać ,opublikowania tego postu ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Chorwacja ma swój urok, uwielbiam takie miejsca nad morzem. Na zdjęciach widać, że jest tam pięknie.
    Dodaję bloga do obserwacji
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale tam pięknie, Chorwacja to moje małe marzenie. W końcu muszę się tam wybrać

    OdpowiedzUsuń
  24. Loving these place and pictures very much. Have a great day!
    Rampdiary
    Beautyandfashionfreaks

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie tam. Mam w planach wyjazd, ale nie w tym roku.

    OdpowiedzUsuń
  26. Co za piękne widoki! Kocham zachody słońca. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękna ta Chorwacja - nigdy niestety nie byłam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękne zdjęcia i widoki <3 Aż sama chciałabym się tam przenieść. Zazdroszczę takich pięknych wspomnień :*

    OdpowiedzUsuń
  29. Jejku teraz to i ja się zakochałam! Te plaże i ten amfiteatr, coś wspaniałego!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kilkanaście lat temu byłam w Chorwacji, ale niestety Puli nie zwiedziłam. Ten kraj jest tak piękny, że z chęcią bym tam wróciła :) Niesamowite zdjęcia zrobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  31. Ależ zachwycające widoki. <3 Nigdy nie byłam w Chorwacji, więc dziękuję Ci za tę wirtualną wycieczkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Uwielbiam Chorwację, ale w Puli jeszcze nie byłam. Kamenjak jest przecudny, dwa lata temu się tam wybieraliśmy, ale ostatecznie wybraliśmy Pag i rejony Zadaru.
    Piękne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak tam pięknie! Jestem zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie! Moje marzenie żeby tam pojechać! :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudnie patrzy się na te zdjęcia, piękne widoki :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Przepiękne zdjęcia <3 te widoki zapierają dech w piersiach

    OdpowiedzUsuń
  37. Wow, widoki naprawdę niesamowite a zdjęcia cudne! Z chęcią bym się wybrała na taką wieczkę w te strony!

    OdpowiedzUsuń
  38. Chorwacja od dawna jest na mojej liście do zobaczenia. Po przeczytaniu Twojego wpisu już nie mogę się doczekać odwiedzenia tego kraju. Może się uda w przyszłym roku, kto wie? :)

    OdpowiedzUsuń
  39. W zeszłym roku nie mieliśmy szczęścia do Chorwacji i poza Jeziorami Plitwickimi trafiliśmy do miejsc, które nieszczególnie przypadły nam do gustu. Teraz widzę, że musimy wrócić <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak już wspomniałam wyżej - w Chorawcji właśnie wspaniałe jest to, że jak nam się zgdzieś nie spodoba, możemy pojechać w inne miejsce i myślę, ze każdy tam znajdzie coś dla siebie :D

      Usuń
  40. Super miejsca, idealne na wypoczynek :) Zazdroszczę, bo u mnie w tym roku wieś, nie było źle, ale takich widoków jednak nie było.
    I piękne zdjęcia, takie prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Ładnie tam :). Mi jak na razie z Chorwacji najbardziej spodobał się Rovinj i jeden park z wodospadem :).

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Post przeczytany? Będzie mi niezmiernie miło, jeśli go skomentujesz. Możesz to zrobić również anonimowo. Jeśli regularnie tu zaglądasz, ucieszę się z Twojej obserwacji.
*modernizacja włączona po to, aby uniknąć spamu
* nie zostawiaj linków, jeśli będę chciała sama Cię znajdę ;)
* nie toleruję obs/obs
* staram się odwiedzić każdego czytelnika
* komentując, zgadzasz się na przetwarzanie danych.

Copyright © Don't understand , Blogger