9/05/2020 02:00:00 PM

Netflix check | Seriale 2

Niestety, mamy już początek września nad czym szczerze bardzo ubolewam. Nie wiem jak Wy, ale ja nienawidzę takiej pogody, jaką mam teraz za oknem. Zimno, mokro, moje włosy płaczą, a z domu nie chce się wychodzić pod żadnym pozorem. Nic tylko zanurkować z książką lub Netlfixem pod kołdrą. A skoro już o Netflixie mowa... Na tę już jesienną aurę zostawiam Wam parę godnych polecenia tytułów.

The Umbrella Academy (2 sezony)

Dodaj podpis
7 dzieci adoptowanych przez miliardera, staje się superbohaterami, którzy razem tworzą The Umbrella Academy i próbują uratować świat przed apokalipsą.

Serial powstał na podstawie komiksu. Uwierzcie mi, że ten fakt bardzo mi przeszkadzał i myślałam, że przez to fabuła mi się nie spodoba, jednak pomyliłam się. Serial zahwycił mnie poczuciem humoru, akcją i pomysłem na siebie. Oglądając go, ciągle towarzyszyły mi jakieś emocje - smutek, stres, ale i radość, a przede wszystkim niepewność. Na koniec powiem tylko tyle - serial jest nieszablonowy, ale warty poświęconego czasu.

Orange is the new black (7 sezonów)


Kobieta zostaje skazana na 15 miesięcy więzienia za przestępstwo, które miało miejsce dawno dawno temu. Serial pokazuje jej oraz innych osadzonych losy w więzieniu.

Zacznę od tego, że im więcej sezonów to dla mnie duży plus, o ile fabuła nadąża. Mimo, że miałam kryzys, gdzieś w 4 sezonie, akcja nabrała tempa, a gdy doszłam do 7 sezonu, zakochałam się w serialu od nowa, zwłaszcza na końcówce. Mimo, że serial nie odzwierciedla rzeczywistości (come on, zazwyczaj jest tam taka sielanka, że sama chciałabym tam momentami mieszkać), jest przyjemny i dużo się dzieje. Powstają coraz to nowe wątki, ale spokojnie, z łatwością nadążycie. Odcinki pokazują również problemy w więzieniu, brak higieny, problem z środkami czystości, złe traktowanie więźniów, gwałt. Dodatkowo, poznajemy wiele wartościowych bohaterek, które pokazują widzowi, że każdy człowiek jest inny i nie warto go skreślać tylko przez przeszłość.

Vis a Vis (5 sezonów)

Oskarżona o przestępstwa podatkowe Macarena trafia do więzienia. Aby przetrwać, musi nauczyć się walczyć o swoje.

Cóż. Dla mnie hiszpańska, nieco bardziej dyrastyczna wersja OINTB. Nie chcę Wam spojlerować, więc nie wymienię wszystkich przykładów, jednak w obu serialach blondynka zostaje skazana, bo popełniła przestępstwo z miłości. Obie dostają niski wyrok, obie zmieniły się w więzieniu. W obu serialach pojawia się mężczyzna przerobiony na kobietę oraz ćpunka. Obie blondynki są zagubione. Mogłabym tak wymieniać dalej, ale wierzę, że jak obejrzycie, sami dostrzerzecie więcej podobieństw. Co mogę jeszcze powiedzieć od siebie? Mimo, że seriale są bardzo podobne, posiadają również wiele różnic. Tutaj faubuła jest zdecydowanie brutalniejsza. Nie wierzyłam, że takie rzeczy dzieją się naprawdę. W takim więzieniu definitywnie nie chciałabym żyć, za żadne skarby. Jednak 4 sezony moim zdaniem zupełnie by wystarczyły. Moim zdaniem 5 sezon, czyli Hotel Oaza, nie powinien mieć miejsca, tym bardziej, że do końca niewiadomo, o co w nim chodzi oraz come on, po 15 latach, żadna z bohaterek nie ma dodatkowej zmarszczki? Nienawidzę takich nieścisłości.

Oglądałyście, któryś z tych seriali? Może oglądałyście ostatnio coś wartego polecenia?

Chcecie więcej ciekawych seriali? Zajrzyjcie koniecznie do poprzedniego >Netflix check<

// Pola

43 komentarze:

  1. Słyszałam o dwóch ostatnich ale nie ogladałam sama wciągnęłam się w serial TY który jest trochę psycho ale lubię ten klimat i jest wciągający :)
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam! I na pewno znajdzie się w najbliższym czasie na mojej netflix check tutaj

      Usuń
  2. Nie widziałam tylko ostatniego serialu, ale jednak nie bardzo mnie ciągnie. "Orange..." oglądałam, ale niekoniecznie ciągnie mnie dalej do podobnej tematyki :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie znam żadnego z tych seriali...

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem w trakcie oglądania uwięzionych ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie oglądałam żadnego z tych serialów. Prześmiewczym brak czasu nie jestem na bieżąca z Netflixem

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam, ale chcę zacząć Vis a Vis

    OdpowiedzUsuń
  7. Orange is the new black oglądałam ii.. jakoś nie dla mnie. Reszty nie widziałam. Obecnie oglądam Peaky Blinders i jest całkiem ok, także polecam:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam czasu na oglądanie Netflixa, dlatego raczej nie skuszę się na propozycje tych seriali. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja obecnie nadrabiam seriale na Amazon :) Przypominam sobie Rodzinę Soprano.

    OdpowiedzUsuń
  10. Całkiem fajny był na Netflix np. 1 sezon "Salvation".

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem teraz w pustce serialowej po zakończeniu jednego z moich ulubionych seriali, więc takich postów potrzebuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ze mną nie zginiesz, co miesiąc ląduje tutaj taki post 😃

      Usuń
  12. Żadnego z tych seriali nie oglądałam, od kilku miesięcy zabieram się do obejrzenia "Orange is the new black" ale ciągle jakoś nie mogę się zebrać 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie oglądałam żadnego z tych seriali, na razie niestety nie będę miała czasu, żeby zacząć któryś z nich :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oba seriale widziałam i oba polecam :) Bardziej jednak podobał mi się Orange :) codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy mnie oczy mylą, czy jednak pisałam o 3 serialach?🤔🤥

      Usuń
  15. oglądałam orange is the new black! i jest ekstra! ;D uwielbiam ten serial :D ale i inne muszę obejrzeć i nadrobić ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem właśnie po drugim odcinku The umbrella academy - bardzo mi się podoba. Długie odcinki sprawiają jednak, że trochę minie zanim przejdę przez dwa sezony:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale odcineczkow jest naprawdę mało! Dasz rade 🥰

      Usuń
  17. Słyszałam o nich ale nie widziałam. Ja ostatnio oglądam takie bzdury na netflixie ze szok

    OdpowiedzUsuń
  18. ja z seriali mam fazę na The Dark. Dla mnie to GENIUSZ :D

    OdpowiedzUsuń
  19. No drugi sezon The Umbrella Academy długo czekałam. Mogę powiedzieć: No w końcu :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Pierwszy sezon The umbrella academy już dawno obejrzany i bardzo mi się spodobał. ;) Drugi musi na mnie jeszcze chwilę zaczekać, bo niemal całe wakacje nie miałam własnego komputera i dopiero nadrabiam. I tak jeszcze przed tym serialem wpadną nowowydane odcinki Lucyfera. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lucyfera całego skończyłam i czekam na sezon 5B z niecierpliwością 😶

      Usuń
  21. Przeraża mnie ilość sezonów tego serialu, a ja często mam słomiany zapał :p

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam tych seriali. Ja rzadko oglądam coś na netflixie

    OdpowiedzUsuń
  23. Słyszałam o wszystkich serialach, kilka osób polecało mi już Orange is the new black ale jeszcze się za niego nie wzięłam...

    OdpowiedzUsuń
  24. mnie Orange nie wciągnął, Umbrellę planuje. Na razie oglądam This is us, ale to na Amazon;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie oglądałam tych seriali, ale wiele dobrego o nich słyszałam. Mam je w planach, lecz niestety ciągle za mało czasu.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie oglądałam żadnego z nich ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Tylko pierwszy serial obejrzałam, resztę zapisuję na listę. Ja znów nie lubię zimy. Wtedy to dopiero marznę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zimy tez nie lubię. Aczkolwiek jak jest śnieg czy słoneczko, jest znośna. Przynajmniej nie zalegam ciągle w łóżku i mam jakąś sile do działania

      Usuń
  28. Znam "Orange is the new black". Jestem gdzieś w połowie tego serialu, ale miałam od niego małą przerwę. Niedługo do niego wrócę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pogoda mi nie przeszkadza, ale i tak można sie zaszyc z ksiązką. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oooo fajnie, że podsunęłaś jakiś film do obejrzenia, bo ja wiecznie mam z tym problem wchodząc na Netflixa :P hehehe
    także akurat będzie na najbliższą noc filmową, dzięki :) :* hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uu to długo Ci się zejdzie z 14 sezonami tych SERIALI ;)
      Dla jasności, czasem publikuję taki spam, żeby ośmieszyć podejście autora komentarzy. To smutne, że pisząc tutaj, nawet nie chciało Ci się zobaczyć czy to film czy seriale, gratuluję podejścia, daleko z nim nie zajdziesz, a tylko się ośmieszasz.

      Usuń
  31. Z serialami to muszę sporo nadrobić.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Post przeczytany? Będzie mi niezmiernie miło, jeśli go skomentujesz. Możesz to zrobić również anonimowo. Jeśli regularnie tu zaglądasz, ucieszę się z Twojej obserwacji.
*modernizacja włączona po to, aby uniknąć spamu
* nie zostawiaj linków, jeśli będę chciała sama Cię znajdę ;)
* nie toleruję obs/obs
* staram się odwiedzić każdego czytelnika
* komentując, zgadzasz się na przetwarzanie danych.

Copyright © Don't understand , Blogger