6/24/2020 02:00:00 PM

Byle jak, ale się zachowuj?

Chyba każdy chociaż raz w życiu usłyszał Zachowuj się! Byle jak, ale się zachowuj. Niby to powiedzenie jest bezsensowne, rzucone w formie żartu itd., ale jednak mam wrażenie, że niektórzy traktują to jako mantrę. Wiecie - zasypia w nocy i puszcza sobie na słuchawkach swojego guru i słychać tylko "Zachowuj się. Nieważne jak, nieważne co robisz, pamiętaj, aby się zachowywać jakkolwiek!". Just kidding. Chodzi mi dziś o to, że bardzo dotyka mnie brak kultury z jakim się spotykam codziennie. Na przestrzeni połowy roku, nie było dnia, w którym ktoś by nie zraził mnie do siebie swoim brakiem szacunku czy kultury. Ja nie mówię, żeby się od razu kłaniać czy coś, wystarczy mi zwykłe dzień dobry, nawet nie każę się uśmiechać tym ludziom. Przecież hello, kultura jest częścią naszego wizerunku, o który trzeba dbać, no nie? Począwszy od Internetu, a skończywszy na sklepie spożywczym. Wizerunek to nie tylko wygląd, to całokształt. Co z tego, że ktoś ma super Instagrama jeśli tylko kogoś na nim obraża? Co z tego, że ktoś jest przepiękny, przecudowny, ale jak się do niego odezwiesz to bez kija nie podchodź? No właśnie, NIC, ZERO, NUL. Dobry PR jest kluczem do wszystkiego, nieważne czy prowadzisz bloga czy sklepik na rogu, wystarczy trochę uprzejmości i ludzie zawsze do Ciebie wrócą. Wystarczy tylko:
1. Szeroki uśmiech
2. Głośne dzień dobry
3. Życzliwość
I jesteśmy w domu ;)
A jak już o wizerunku mówimy to pamiętacie, jak wspominałam coś w  >tym poście<? W skrócie, że nie chcę go upubliczniać bla bla. Tak, to pozostało akurat bez zmian, ale jak można było zauważyć już na moim >Instagramie<, znalazłam pewną alternatywę. Chciałam urozmaicić nieco swój blog i social media, żeby nie pojawiały się na nich tylko zdjęcia widoków, więc od dzisiaj będzie tu więcej mnie. Postanowiłam poniekąd na nowo stworzyć swój wizerunek. Do tego zainspirowała mnie moja covidowa maseczka, która jak wiadomo zasłania prawie w całości twarz oraz peruka! Właśnie tak - zdecydowałam się na zakup sztucznych włosów. Do końca sama nie wiem jak wpadłam na ten pomysł, ale myślę, że wypali.





Koniecznie dajcie znać co myślicie ;)
//Pola

40 komentarzy:

  1. Fajna ta peruka. Ino moment i masz już inny styl. I zimą nie trzeba zakładać czapki. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzadko spotykam się z brakiem kultury - na szczęście 🙂
    To bardzo fajny pomysł, aby Ciebie tj Twoich zdjęć było więcej na tym blogu 🙂
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasem zdarza się spotkać kogoś niekulturalnego, ale co poradzić... Fajna peruka,zanim przeczytałam tekst pomyślałam, że to prawdziwe włosy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nie lubię sytuacji, w których wychodzi czyjś brak kultury, a czasem niestety nie da się ich uniknąć. Fajna ta peruka, ciekawie wygląda. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem wychodzi to z człowieka samoistnie... ot tak i człowiek nawet tego nie widzi

      Usuń
  5. Pomysł super. Ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tą kulturą to różnie bywa, syna piłuje już od małego, bo wiadomo jakie teraz czasy, lepiej powiedzieć 2 razy dzień dobry jak nie powiedzieć wcale, zawsze młodemu to powtarzam i choć jest jeszcze mały to czym skorupka za młodu nasiąknie tym trąci na starość i tego się trzymam. Co do pokazywania, ja też ostatnio zaczynam się wychylać z za moich talerzy i nawet parę razy się pokazałam w tym roku, czego cholernie nie lubię, ale powoli się przełamuje, czego i Tobie życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak dla mnie wszczepianie kultury od małego to nawet obowiązek rodziców, więc keep going!
      nie to, że nie mogę się przełamać. Bez problemu mogłabym się pokazać, ale po co.

      Usuń
  7. Ładna peruka. Kultura ważna rzecz. Zawsze to milej, jak spotka się miłą osobę. Wczoraj spotkałam na marszu z kijkami miłe panie. Jedna z nich też maszerowała. Chętnie zrobiła mi zdjęcie i nawet chwilkę porozmawiałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uważam, że zawsze trzeba być życzliwie nastawionym do ludzi. Nigdy nie wiadomo kogo spotkamy, a wrażenia pozostają. Wiadomo, że ma się czasami gorsze dni i ciężko nie przenosić tego na innych. Ale to co innego. Niestety klasyczną wredotę czasami ciężko wyplewić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Tobą w 100% Tak nie wiele trzeba, żeby wykazać się kulturą, ale i po prostu zwykłą życzliwością. Ja też nie zawsze nie jestem w świetnym humorze, miewam doły i gorsze dni... Nie zmienia to jednak faktu, że gdy spotykam kogoś znajomego na ulicy zawsze chętnie się uśmiechnę i przywitam. Tak niewiele, a dla niektórych prawdziwy Mont Everest.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się, że wokół powinno być więcej życzliwości, kultury. Moja mama mieszka w USA i szczególnie zwraca uwagę na to, że ludzie u nas często są wręcz jacyś nabzdyczeni. Mówi, że to działa w dwie strony, bo spotykając taką postawę, sama tracisz chęć bycia kulturalną.
    Bardzo oryginalny pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, jeśli ktoś jest dla mnie chamski, zazwyczaj mu się za to odpłacam, chociażby chce coś ode mnie to już nigdy tego nie dostanie hah. Co do USA, jasne,że tam jest większa kultura, każdy się uśmiechnie, nikt nie robi nic z łaski, są pogodni i dobrze nastawieni, jednak uderza mnie u nich inna rzecz, mianowicie - pytają Hey, how are you? I nagle odchodzą! Dla mnie to jest niekulturalne, jednak dla nich normalne.

      Usuń
  11. Dobrze trafiłaś właśnie dzisiaj spotkałam się z kompletnym brakiem kultury u osoby, po której się tego nie spodziewałam. Niektórzy naprawdę zachowują się... No byle jak :).
    Na coś się maseczki przydały, ktoś postanowił się pokazać, przynajmniej częściowo :D Peruka jest po prostu zarąbista <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawda, ludziom czasem brakuje uśmiechu na co dzien, a to takie ważne ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę nie rozumiem ludzi humorzastych, którym wiecznie coś nie pasuje. Świat jest o wiele piękniejszy, jeśli się do siebie uśmiechamy i jesteśmy dobrzy dla ludzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kultura to rzecz bardzo ważna i każdy powinien ją mieć i przestrzegać, a dzieci od małego powinny być wychowywane w sposób kulturalny ale nie wścibski. Ja rozumiem, ze dzieci np. dopytują się wszystkiego, a po co, a na co, a dlaczego itd.. ale rodzic jest od tego, żeby dziecku wytłumaczyć, że to nie ładnie tak pytać innych osób o różne sprawy. Twoje trzy zasady są tutaj po prostu w punkt!
    Szanujmy się na wzajem i świat będzie lepszy ☺
    Co do wizerunku - sprawę obgadałyśmy na IG :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja codziennie spotykam się brakiem kultury... kasjerki wiedza to najlepiej... zgadzam się w 100% fajne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne aczkolwiek to właśnie kasjerki potrafią być również niekulturalne. Nie raz weszłam do jakiegoś sklepu i nigdy już do niego nie weszłam, właśnie przez personel.

      Usuń
  16. oj ile razy ja to słyszałam :P na szczęście częściej było to wypowiadane w formie żartu :) ja czasem zachodzę w głowę, jak ludziom z dobrych, bogatych domów brakuje kultury i takiej ogłady towarzyskiej. Pomysł z peruką jest świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zazwyczaj to właśnie Ci 'z wyższych sfer' pomiatają innymi, czują się po prostu lepsi, a nie są.

      Usuń
  17. Ja dzisiaj miałam sytuację w której Pan zachował się w sklepie dosyć niekulturalnie, ale cóż to jak się zachowujemy świadczy tylko i wyłącznie o nas samych.
    Podoba mi się ta peruka :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. To witaj w klubie! Niestety obserwując ludzi dochodzę do smutnego wniosku, że lepiej nie będzie... :(

    OdpowiedzUsuń
  19. Odnoszę wrażenie, że teraz w czasie pandemii jest jeszcze gorzej. Do tego dochodzi dość duża agresja na drogach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oh na drogach to troszkę inna bajka i inna kultura. Łatwiej kogoś ponosi skoro przez kogoś kto nie myśli można stracić życie lub być kaleką.

      Usuń
  20. Ja również nie rozumiem braku kultury. Pracuję w sklepie spożywczym i z brakiem kultury oraz szacunku spotykam się dość często. Jest mi na prawdę przykro, że żyjemy w takich czasach, w takim kraju, że już kultura i szacunek się nie liczą. Pięknie wyglądasz w tej peruce. Twój nowy wizerunek bardzo mi się spodobał. Oraz bardzo spodobał mi się Twój blog i sposób w jaki piszesz, dlatego obserwuję i zostaję na dłużej!

    Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za ciepłe słowa :)
      Pozdrawiam cieplutko również!

      Usuń
  21. Mam wrażenie, że z kulturą to jest coraz gorzej . Ludzi nie stać na zwykłe dzień dobry, o uśmiechu nie wspominając 😔

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo wrażenie, a jak sama się uśmiecham czy mówię "dzień dobry" zawsze to ludzie na mnie dziwnie patrzą..

      Usuń
    2. zgadzam się. Parę razy w tygodniu spotkam się ze zdziwieniem, że mówię komuś dzień dobry, podaję rękę czy cokolwiek innego.

      Usuń
  22. Mnie tez strasznie razi brak kultury ale ostatnio nie spotykam się z tym na codzien. Pamietam jak pracowałam
    na stadionie piłkarskim i sprzedawałem bilety i wtedy notorycznie się z tym spotkałam. I co najlepsze młodzi byli raczej kulturalni a ludzie starsi niestety nie. Zero jakiegoś dzień dobry, poproszę, dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt. Zauważyłam, że większość starszych ludzi jest opryskliwa, nieokrzesana. Oni myślą, że jak są starsi - wszystko im się należy i mają same przywileje. Jednak zapominają, że dają przykład młodszym ;) Bo jak starszy nie będzie dawał nam przykładu to kto to zrobi?

      Usuń
  23. Ja też coraz częściej spotykam się z brakiem kultury, niemalże codziennie. Tak się zastanawiam skąd się to w ludziach bierze i co jest tego powodem. Pamiętam, że 10 lat temu tak nie było. Chyba ta "wolność słowa" i "anonimowość" w internecie tak działają i ludziom wydaje się, że w realu mogą być tacy sami jak w internecie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy nie było? Wydaje mi się,że było. Byłam wtedy dzieckiem, a ludzie patrzyli się na mnie jakbym miała jakąś chorobę, bo mówię im dzień dobry. Pamiętam, że raz Pani pochwaliła mnie, że jako jedyna na 20innych dzieci powiedziałam dziękuję, co dla mnie od zawsze jest normą.

      Usuń
    2. Moim zdaniem nie na taką skalę jak teraz. Zdecydowanie częściej spotykałam się z życzliwością, w takich codziennych sytuacjach, w sklepie, w pociągu nie musiałam prosić, żeby mi ktoś pomógł walizkę na półkę położyć itd. Teraz np. facet w sklepie na mnie wpadł, popchnął mnie i jeszcze miał pretensje, że to ja źle stoję. Eeee..., że co proszę?

      Usuń
  24. Oj tak to zdanie znam bardzo dobrze!! Super peruka naprawdę pasuję ci ;) Obserwuję :)
    dreamerworldfototravel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Fajne zdjęcia ^^ prawda z tym zachwuj się ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Post przeczytany? Będzie mi niezmiernie miło, jeśli go skomentujesz. Możesz to zrobić również anonimowo. Jeśli regularnie tu zaglądasz, ucieszę się z Twojej obserwacji.
*modernizacja włączona po to, aby uniknąć spamu
* nie zostawiaj linków, jeśli będę chciała sama Cię znajdę ;)
* nie toleruję obs/obs
* staram się odwiedzić każdego czytelnika
* komentując, zgadzasz się na przetwarzanie danych.

Copyright © Don't understand , Blogger