7/25/2020 02:00:00 PM

Relacje

Żaden człowiek nie jest z natury samotny, przynajmniej nie powinien być. Ludzie są całkiem towarzyscy i nie opędzą się od interakcji, po prostu się nie da. Nawet jeśli ktoś z wyboru jest samotnikiem i chce na siłę uniknąć jakichkolwiek kontaktów, w końcu będzie mieć z kimś do czynienia, nawet z panią w sklepie czy kurierem. Poza tym jest jeszcze kwestia Internetu, który polega na wzajemnych interakcjach -  przez kliknięcie słynnego Lubię to albo dania serduszka. Prosty przykład - aby ktoś reagował na Twoje posty, Ty też musisz to zrobić. Dając innym swoje zainteresowanie, ktoś w końcu zainteresuje się Tobą. Czy nie jest tak w związkach? Chłopak pisze do dziewczyny, która mu nie odpisuje albo widać, że robi to tylko z grzeczności, więc po jakimś czasie przestaje, jednak gdy sytuacja jest inna, mianowicie - oboje angażują się w rozmowę, chłopak w końcu zaprosi ją na randkę. Prostą rzeczą jest zacząć relację, jednak trudniej ją utrzymać.
Na przestrzeni lat nauczyłam się, że o każdą relację należy dbać i podchodzić w sposób indywidualny. Wiadomo, że z czasem drogi bliskich dla siebie ludzi mogą się rozejść. Nie tylko przez kłótnię, ale też zmianę priorytetów, przez obranie innej ścieżki życiowej. Jest wiele powodów. I właśnie dlatego o relacje, a zwłaszcza te najważniejsze, niezmienne trzeba dbać. Pamiętajmy, że to jest dwustronne. Jedna przyjaciółka nie może ciągle się pytać o spotkanie, a druga się tylko na nie zgadza. Obie muszą czasem wyjść z inicjatywą. Tak samo jest w związku. Czemu tylko facet ma kupować nam kwiatki na przeprosiny, a kobieta, kiedy coś zrobi nie tak, mówi tylko przepraszam?
Jedna zaprzepaszczona relacja raczej na pewno będzie do spisania na straty, ponieważ wiem z autopsji, że zazwyczaj nie ma powrotu. Czy to chodzi o związki (słynne: nie wchodzi się do tej samej rzeki dwa razy) czy też o przyjaźnie, czy znajomości. Ja straciłam taką przyjaciółkę, w sumie tylko przez to, że właśnie nasze drogi się rozeszły nagle po 10 latach przyjaźni. Po roku chciałyśmy to naprawić, ale niestety, na przestrzeni 12 miesięcy obie tak się zmieniłyśmy, że nie miałyśmy dla siebie czasu, który kiedyś spędzałyśmy ciągle wspólnie. Nie powtarzajcie moich błędów i skupcie się, szczególnie na tych wartych uwagi. Tak niewiele trzeba, aby zadbać o tych, na których nam zależy. Wystarczy wspólnie napić się wina czy kawy, dać upominek, obejrzeć wspólnie film czy pograć w jakąś grę.


// Pola

31 komentarzy:

  1. Masz racje, o dobrą relację w związku czy przyjaźni muszą dbać obie strony, inaczej ona się nie utrzyma.
    Ciekawy wpis ♥

    zofia-adam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mądry post. Mnie zawsze przeraża fakt, że dwie bliskie sobie osoby nagle staja się obce

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię pobyć sama i cieszy mnie moje własne towarzystwo :) Jednak samotność to nie jest to czego bym chciała, potrzebowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z tym, że o każdą relacje trzeba dbać, w przeciwnym razie kontakt się urwie i już będzie po tej relacji...

    OdpowiedzUsuń
  5. To wszystko prawda. Zgadzam się. Ja staram się dbać o takie sprawy,ale niestety nie pozwalam się prosić ani mnie ani ja kogoś.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również uważam że to powinno być obustronne a nie że tylko jedna strona się stara, interesuje. Mam za sobą taką trudną relację, więc wiem jak to boli. Teraz szukam ludzi którzy też będą mi życzliwe. Nie chce łaski, nie znoszę być piątym kołem u wozu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z relacjami jest jak w tańcem. Do tanga trzeba dwojga zgodny ciał i chętnych serc. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podpisuję się pod każdym słowem - relacja zawsze musi być obustronna :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzeba dbać o każdą relacje -ale tylko ,takie które są dla nas najważniejsze
    Czasami coś się zmieni ,nie da się (lub nie chce się kontynuować znajomości ) i nie ma co na siłę pielęgnować takiej relacji
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja ma złe doświadczenia odnośnie przyjaciółek i od tamtej pory jestem bardzo ostrożna...Podchodzę do nowych znajomości z dużą rezerwą i aby być moją przyjaciółką trzeba zaliczyć długi test.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlatego ja w sumie nie mam takiej typowej 'close friend' ;d

      Usuń
  11. Mam podobnie, też po 10-11 latach straciłam przyjaciółkę, ale to dlatego że nasza relacja stawała się toksyczna i to niestety po części przeze mnie, dlatego postanowiłam odejść. Od tego czasu minęło już prawie 2 lata, ale np. dzisiaj śniła mi się i miałyśmy w tym śnie odbudować nasza relację, ale masz rację, zazwyczaj to nie działa już

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi się śni ta przyjaciółka do dzisiaj, ale w snach zawsze jest normalnie. Jednak to była jej wina, nie moja. I tak, wiem, wina leży po obu stronach- ale nie zawsze ;)

      Usuń
  12. Wszystko jest po coś i czegoś nas uczy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z Tobą. Dobrą relację można utrzymać tylko wtedy, gdy zależy na tym obu stronom. Bez wzajemnego zaangażowania niczego trwałego nie zbudujemy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Człowiek z natury (a przynajmniej tak mi się wydaje) potrzebuje jakiegoś towarzystwa. Kogoś do kogo chociaż będzie można się odezwać. Ale jeśli chcemy nawiązać z kimś relacje, potrzeba zaangażowania. Nie da się jej zbudować bez wkładu dwóch osób.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. To prawda przyjaźn trzeba pielęgować z oby stron i trwa to latami. Ja lubie i nawet czasem potrzebuje takiego pobycia same ze sobą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak każdy, ale na dłuższą metę bycie samotnym jest przereklamowane

      Usuń
  16. Zgadzam się z Tobą. Dobre relacje to praca obu stron :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo madry wpis. To prawda, że o każda relacje tzreba dbać. Każda z nich jest inna, ale każda wymaga troski o druga osobe. To samo dotyczy w zwiazku, aby przetrwała obie stronu musza dac cos z siebie.
    Bardzo mi sie tutaj u Ciebie podoba :-)

    pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  18. Po latach widzę, że pielęgnowanie relacji jest ważne, ale niełatwe. Z bliskimi staram się ze wszystkich sił. Doświadczenie pokazuje mi, że nigdy nie wiadomo czy kogoś nie widzimy ostatni raz, czy ta przełożona herbata na za rok (a potem na za dwa) będzie mogła się w ogóle odbyć. Mam zdjęcie, na które czasami patrzę dla przestrogi. To fotka sprzed 10 lat. Przez ten czas zmieniło się naprawdę wiele. Części z tych osób już z nami nie ma. Część się rozstała, ale wciąż utrzymuje kontakt. Część skrzywdziła innych na tym zdjęciu. Część odeszła i zerwała kontakt. Z częścią teraz spotkam się w sądzie, a z częścią na cmentarzu.
    Niektóre przyjaźnie są na zawsze, ale czasami rzeczy się rozjeżdżają, ludzie przenoszą się do innych krajów, czasu jest tak mało.
    Z drugiej strony warto dbać o to co tu i teraz. Zadzwonić tak po prostu, zapytać co u niej/niego. Być wdzięcznym za przyjaciół i bliskich. ;) Tak ot, za to, że są. To często jest minuta, dwie, a naprawdę potrafi bardzo wiele zmienić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mądre słowa. Ujęłaś wszystko tak, jak ja tego nie potrafiłam zrobić, dziękuję

      Usuń
  19. Bardzo mądre słowa. Szkoda, że nie wszyscy umieją dbać o relacje i oczekują cudów....

    OdpowiedzUsuń
  20. Tak, o relacje trzeba dbać. O dobre relacje. Miałam kiedyś przyjaciółkę z którą spędzałam każdą wolną chwilę, ale zaczęła się zmieniać z dnia na dzień. Czasem niedopasowanie charakteru nie pozwala nam ciągnąć znajomości bo zwyczajnie się męczymy. Na świecie jest tyle ludzi, z którymi można by się zaprzyjaźnić :) Nie warto tracić czas na smutki, zawody i niepewności.
    Jeżeli na kimś nam zależy, warto pielęgnować znajomość. Najzwyklejsze, proste, ludzkie czynności sprawią że zbliżamy się do siebie :) Naprawdę świetny, inspirujący wpis. Warto zastanowić się nad swoimi relacjami i jeżeli jest taka konieczność, naprawić je :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  21. Jest dalsza część tego powiedzenia, nie wchodzi się do tej samej rzeki, bo już inne napłynęły w nią wody. Ludzie i sytuacje się zmieniają i nic nie jest takie samo :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. dwie strony zawsze muszą być zaangażowane... :)

    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. O każdą relację należy dbać, ale zawsze powinno to iść z obydwu stron.
    Relacje czasami z różnych przyczyn się rozpadają, jednakże moim zdaniem warto dawać komuś drugą szansę. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto jeśli na to zasłużył, ale z drugiej strony - nie po jakimś bardzo dlugim czasie, wtedy to zupełnie inna osoba. Z drugiej strony, może warto dać właśnie po latach drugą szansę? Każdy się zmienia i wtedy tworzy się nową relację? Generalnie, temat rzeka, a zazwyczaj drugie szanse kończą się powodzią ;) Jednak nie wrzucajmy wszystkich przypadków do tego samego worka, bo przecież nie o to w tym chodzi;) Czasem warto - czasem nie powinno się dawać drugiej szansy i nie ma na to zasady, a jest dużo zmiennych

      Usuń
  24. Przecież gdy obie osoby w relacji się nie starają to ona zwyczajnie nie ma sensu nie oszukujmy się. Nie można tak robić bo to bez sensu. Brak zaangażowania z obu stron jest straszne
    by-tala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tu jesteś. Post przeczytany? Będzie mi niezmiernie miło, jeśli go skomentujesz. Możesz to zrobić również anonimowo. Jeśli regularnie tu zaglądasz, ucieszę się z Twojej obserwacji.
*modernizacja włączona po to, aby uniknąć spamu
* nie zostawiaj linków, jeśli będę chciała sama Cię znajdę ;)
* nie toleruję obs/obs
* staram się odwiedzić każdego czytelnika
* komentując, zgadzasz się na przetwarzanie danych.

Copyright © Don't understand , Blogger